قصة احببت وحش البارت الاول (قصصى)

قصة احببت وحش البارت الاول (قصصى) 

شاهد قصة احببت وحش البارت الاول علي قناة اليوتيوب


السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

اخواتي وحبايبي ازيكم عاملين ايه


يا رب دايما تكونوا بخير بجد بجد

وحشتوني اا سامحوني طبعا يا


جماعة على تأخيري اكيد كانت زروف

قاسية جدا وبدون الخوض في اي


تفاصيل معلش انا مش هوعدكو بس

بازن الله انا هحاول التزم معاكو


باني ان شاء الله كل يوم بردو طب

بقولكم ايه بدل ما اطول عليكو


يلا نبدأ قصتنا وبارط جديد وقصة

جديدة ويلا بينا نشوى كانت قاعدة


مع بنت خالتها هايدي بصتلها

وبتقولها في اعلام بيقولو ان هما


عاوزين دكتورة او دكتور يراعو

راجل عندو شلل مش بيمشي بصتلها


هيدي وهي مستغربة انتي اكيد مش

هتقدمي يعني ليه اكيد يعني مش


هقدم وليه مش ممكن بصتلها هيدي

وهي مستغربة اكتر نشوى انتي


بتهزري صح بصتلها نشوى باستغراب

اكتر في ايه بس يا هايدي يعني


انا شايفة ان مفيش حاجة يعني انا

محتاجة شغل واهو جايلي لحد عندي


يا نشوى يا حبيبتي انتي دكتورة

مش خدامة نشوى بصتلها شوية وقامت


ساكتة لكن هايدي بصتلها باحراج

وهيا بتقولها نشوى انا اسفة


واللهي والله بقصد بس انا خايفة

عليكي بصتلها نشوى بابسامة


وقلتلها خلاص ولا يهمك عادي يعني

طب ما هما طالبين دكتورة مش


خدامة هو حد قال لك ان انا هحضر

له الاكل ولا اوضب له البيت انا


هراعيه زي ما يكون في المستشفى

هدي له حقنة وافكره بالدوا واعمل


له علاج طبيعي كده يعني بصتلها

هادي بقلق اكتر بصي يا نشوى انا


مش مرتاحة لكن نشوى بصتلها بقرف

كده وهي بتتصنعو هو انتي من امتى


يعني ارتاحتي انا ايه اللي

مخليني مصاحباكي اصلا يعني كده


بقولك ايه امشي من بيتنا متقعديش

عندنا بصتلها وهي بتضحك وهي


ماشية ماشي ماشي يا بنت خالتي

والله لوريكي يا دكتور تتعب ليك


انت بصت لها نشوى بغيز وقالت لها

انا دكتورة علاج طبيعي يا متخلفة


وبعدها مشيت وخلاص تاني يوم نشوى

وقفت قدام فيلا جميلة هي مش


كبيرة قوي ولا حتى صغيرة بصت

وخدت نفس كده لنفسها ودخلت


وكانها بتحاول تطمن نفسها بعد

كده فتح لها شاب في اخر


العشرينات من عمره بص لها بصتلو

نشوى بتوتر انا ابقى دكتور يا


نشوى نشوى عسمان اللي قدمت في

الاعلان طارق كان ملاحز توترها


حاول انو يهديها طب تمام تمام

اتفضلي يلا خشي نشوى بصتلو شوية


وهي متوترة وخايفة خايفة تدخل

احسن يكون مفيش حد غيرو لكن طارق


كأنو فهم دي بتفكر فيه بص لها

وهو بيضحك وبيقولها هو انتي


دايما متوترة كده يا دادا حسناه

يا دادا حسناء اول ما جتلو


الدادة بصتلو وقالتلو نعم يا

طارق بيه بص لنشوى وضحك وقالها


تعالي معانا لاودة عاصم يزهر

الدكتورة خايفة بصتلها دادا


حسناء وهي بتدحك تعالي يا حبيبتي

طارق مشي وهوا ودادا حسناء ونشوى


ووراهم وهيا عمالة تعض فشفايفها

مالغيص وطارق عمال بيضحك على


منزرها لحد ما وصلوا قدام اوضة

بص لها طارق وقالها خليكي معاها


لحزة كدا يا دادا حسناء وطارق

دخل وقفل الباب وراهم وبعدها.


وبعدها دخل طارق لاخوه وقالو

عصومي عصومي هو انت لسا نايم


وامها وحشتيني وهوب صوت حاجة

اتكسرت ماشي وهي برة اتخضت بصت


من الدادة وسألتها هوة في ايه

دادا حسناء ضحكت وقالتلها لأ


ابدا تلاقي عاصم بيه بيصبح على

طارق بيه نشوى بصتلها بقلق مش


فاهمة ايه الي بيحصل في البيت

الغريب ده لكن جوا الاوضة كان


طارق حاطط ايدو على راسو وهو

بيقول لاخوه يا اخي حرام عليك


خلصت فزارت البيت عليا لكن عاصم

كان بيكلمه وهو مغمض عينيه طارق


احسن لك اطلع برة واقفل الباب

بصلو طارق ببرودو قالو طب ولو


مطلعتش يعني عاصم فضل يكلم وهو

نايم خلاص يبقى انت رجعني على


نفسك بصلو طارق بخوف وخبز طب

بقولك ايه خلاص انا هطلع بس


هجيبلك مفاجأة واجي طارق خرج

وعاصم كان مكمل نومو طارق خرج


كانت بتنزف بس جرح صابحي بصتلو

نشوى بصدمة وخوف ايه ده هي ايه


اللي حصلك طارق بصلها ببرود

وقلها لا لا متخديش في بالك لكن


نشوى كانت مصدومة مستغربة هو ايه

البرود ده بقولك راسك بتنزف بص


لها طارق بمكره وخبز وقالها

متشغليش بالك انا جهزت عاصم جوا


وهو مستعد لمقابلتك بصتلو نشوى

بخوف وهي بتقولو هو انت عايزني


ادخل للبني ادم اللي عمل فيك كده

ده متوحش طارق بصلها وقال لها


ابدا يا ستي ده بلسم ده كده بلسم

والله انا اللي عملت في نفسي كده


لكن نشوى كانت بتبصلو بشك

مستغربة كلامو لكن طارق بقول لها


بسرعة يلا يلا افتحي الباب وخشي

وانتي يا دادا تعالي يلا هاتيلي


قطن طارق مشي هو والداتا فضلت

نشوى لوحدها ال كانت بتفكر تهرب


بس اخيرا اخدت القرار انها تدخل

بدأت تفتح الباب وكانت خطوتها


بطيئة جدا نشوى بالراحة ووقفت

عند الباب وكان عاصم متغطي فمش


باين منه اي حاجة عاصم كان عامل

حسابه عشان اول ما طارق يدخل


يضربه على طول نشوى بصت بتوتر

وارتباك وقامت قايلة احم احم


وهوب عاصم رفع ايدو وحدفها

بالكوباية لقزاز صرخت نشوة بوجعو


قالت اه عاصم بقى مستغرب بصلها

بصدمة هو في ايه الي حصل بصلها


عاصم بصدمة انتي مين نشوى كانت

حاطة ايديها على راسها اللي كانت


بتنزف بصتلو بغضب شديد وقلتلو

انت اللي مين يا متخلف انت مش


شايف انت عورتني عاصم بصلها بغضب

اكبر انتي اللي مين ومين اللي


دخلك اوضتي وكمان بتسألي انا مين

بصتلو اكتر بغضب ما هو كلو


مالمتخلف ال قالي ادخلي وانا

مكنتش مطمنةلو من الاول اصلا


بصلها اكتر بغضب وهو مش فاهم

انتي تقصدي مين بالزبط هقصد


الغبي ال برة وبعدها كان كلامها

بغباء انا المفروض جاية هنا


دكتورة دكتورة الراجل مشلول مش

بيمشي ايه اللي دخلني عندك انت


انا معرفش عاصم بصلها بصدمة من

كلامها الدبش وعفويتها بصلها


بعينين بطاقة حرار على كده بقى

المشلول ده انتي تعرفيه بصتلو


بغضب وقالتلو لأ بس هو اكيد راجل

عجوز ومتخلف زيك انا غلطانة انا


ايه اللي خلاني اقدم انا مين

اللي لله وبعدين نشوى لفت وكانت


هتمشي عاصم سر بصوت جامد وقف قلب

النشوة وسبتها مكانها يا طارق


طارق وقتها كان في المطبخ كان

بيشرب واول ما سمع صوت الكوباية


صوته الكوباية وقعت من ايديه

واتكسرت بص طارق بخوف للدادة


وقال لها يا دادا روحي قولي له

ان انا مت ندا حسناء بصت له وهي


بتضحك هو انا مالي مش انت السبب

في كل ده يلا روح له بقى طارق بص


لها بخوفه اتوجه لاوضة عاصم وهو

بيقدم رجله بيأخر رجله بص وقالو


ايوة يا حبيبي هو انا مش قلتلك

مفاجأة قولي بقى ايه رأيك عاصم


بصلو بعينين حادة كات بطلع نار

انت نزلت برضو الاعلان ال قلتلك


متنزلوش رد عليه طارق وهو بيتهرب

ده ده حسناء عملالك شوية ورق عنب


والله انا قلتلو انا هاخد طبق

وانا ماشي بصلو عاصم اكتر بحدة


وغضب يا طارق متعصبنيش لكن كمل

طارق كلامو بخوفو وقالو ما احنا


كنا لازم نعمل كده برضو مقدرش

كلامو لان النشوة قطعتهم بديق


وهي بتقولهم فانا دلوقتي عايزة

اعرف فين الراجل المشلول اللي


انا المفروض هراعيه ممكن اشوفو

لو سمحتو يمكن يطلع متخلف زيكو


انا عايزة امشي انا غلطانة ان

انا جيت البيت دوت وفي شوية


معاتيه زيكو عاصم كان بيبصلها

بعينين ووشو بقى زي الدم من كتر


الغضب وطارق ودادا حسناء مش

عارفين يقولو ايه بسط نشوى بديقو


اكتر وقالتلو انت يا استاز

متهيألي انت اللي نزلت الاعلان


ممكن تعرفني الراجل دوت طارق

بصلها بابتسامة وهو عارف المصايب


اللي هتحصل بعدها هو كلمها اكتر

طيب بما انك عايزة تعرفي مين


الراجل المشلول اللي انتي

هتبرديه او اللي انتي هتيجي


تراعيه احب اعرفك بشمهندس مشلول

اقصد باشمهندس عاصم نشوى بصت


بضيق وعصبية وانا مالي ومال

باشمهندس **** انا عايزة اعرف


فين الراجل عاصم كان خلاص قرب

يطق طارق بيكلم بخوف شديد وهو


بيشاور على عاصم باشمهندس عاصم

هو اللي المفروض حضرتك هتبقي


المسؤولة عنو نشوى وقفت بصدمة

وفتحت بوقها وهي بتحاول تستوعب


كلامو لا لا لا لحزة بقى انت

تقصد ان ده هو اللي طارق وهو


بيهز راسو ليها وبيقولها ايوة هو

ده نشوى ابتسمت بغباء وهي بترجع


لورا لغاية ما وصلت للباب وطلعت

تجري وخرجت برة خرجت برة الفيلا


وهي بتجري اتبقى عاصم وطارق

والدادة خرجت عاصم كان نايم على


السرير وطارق واقف قدام حاطط وشه

في الارض طارق وهو بيتهرب


وبيتهرب بخوف من نزرات عاصم قلو

طب بقولك ايه انا هروح الشركة


يلا بقى سلام يا عصوم وبعدها

عاصم بصلو بهدوء وقالو طارق اقفل


الباب وادخل بصلو طارق بخوف

وقالو طب ما انا سايب الشركة


لوحدها يا طارق اقعد طب اا احسن

تحصل لها حاجة عاصم بصلو بسخرية


وقالو معلش نبقى لها دكتور. نشوى

كانت قاعدة مع هايدي وهي بتضحك


فضلت تدحك كتير وهيا بتقولها ده

انا كان نفسي اشوف منزرك قوي


فردت عليا نشوى بغيز بس بقى ده

انا كنت بتمنى الارض تنشق


وتبلعني من الاحراج لأ وهوا قاعد

قدامي وانا عمالة اكرر كلمة راجل


مشلول يا ربي عالاحراج هايدي

ضحكت وفأسناء كده الباب خبط نشوى


بصتلها وقلتلها قومي يلا غوري

غوري من وشي يلا وافتحي الباب


هايدي قامت وهي الباب وكانت

وقتها بتدحك كان طارق اللي موجود


عالباب طارق بصلها بتوهان صلاة

النبي احسن بصتلو هايدي بجدية


وقالتلو افندم مين حضرتك بص لها

طارق بخوفو قالها يا ساتر هيا


قلبت ليه كده هايدي بصتلو بحدة

اكتر يا فندم انت مين رد عليها


طارق بيضيق ما بالراحة بقى مش دي

عباية الدكتورة نشوى عسمان هايدي


بصتلو بقرفو وقالتلو ايوة نقولها

مين طارق بص طريقتها وهو بيقلد


صوتها وبيقول لها قولي لها يا

بشمهندس طارق هايدي بصت له بقرف


ودخلت اما نشوى فلبست الاسدال

وخرجت بصتلو باحراج وقالتلو ايوة


يا بشمهندس خير بص لها طارق

بجدية وقلها لو سمحتي انا جاية


اتكلم معاكي شوية يا دكتورة

هايدي كانت واقفة جمب البيت طارق


باستفزاز وقلها بس يا ريت يكون

على انفراد هايدي كانت بتقلد وهي


بتقولو خلاص اتكلمو على انفراد

نشوى بصتلهم وضحكت طب خير يا


فندم اتفضل اتكلم بصلها طارق

بجدية وقالها انا بنفسي جاي بطلب


منك تيجي تشتغلي وتكوني المسؤولة

عن عاصم لغاية ما يعمل العملية


بصتلو نشوى باحراج وقالتلو

معتقدش يا فندم بعد اللي حصل ده


وكمان عايزني ارجعلو تاني انسي

بس انتي كل اللي فات وتخيلي عاصم


عاصم هو اللي بعتني بصتلو النشوة

بترفع حاجبها والله هو بنفسه


بعتك وبعتك ليه ان شاء الله

كلمها طارق وهو مرتبك شوية عشان


اا عشان اللي عملو فيكي الصبح

وعايزك تبدأي شغل من بكرة وكمان


هيعتزرلك نشوى بصتلو بنص عين كده

وهي حاسة انو بيكدب وبصت كده


وقالتلو انت بتكدب صح بصلها طارق

بقلة حيلة وقلها بصراحة ايوة


وعاصم مش طايق يشوفك مش انتي وبس

مش طايق يشوف اي عموما عموما بس


انتي لازم تعرفي انك لازم تبقي

معاه هو محتاجك جمبو بصتلو لنشوه


هي مش فاهمة انت قصدك ايه يعني

ايه يعني يعني ايه ابقى جمبو ومش


فاهمو بصلها طارق بزهق وقلها هو

انتي ليه دايما مخك رايح شمال


اقصد تبقي الدكتورة بتاعتو يعني

بصتلو لنشوة بحيرة انا مش عارفة


مش قادرة اخد قرار ده اول ما

شافني حدفني بالكوباية فتح راسي


لا لا ده كان قصدني انا مش انت

يا سلام وهو ده عادي يعني لا


صدقيني ده عاصم لما لما بيدوب

بيهزر كده يعني يا دوب هزار خفيف


ما تقلقيش ما تقلقيش بصتلو

النشوة بصدمة لكن هايدي وقتها


دخلت ومعاها صنية عليها فنجان

قهوة وكوباية مية هايدي بصتلو


بابتسامة وقالتلو اتفضل يا

بشمهندس طارق اقصد يا طارق باشا


طارق بصلها بصدمة يا سلام هو

عملالي قهوة بنفسك بصتلو هايدي


مدلش عالخير ابدا طبعا يا فندم

انت ضيفنا واكرام الضيف واجب رد


عليها طارق بابتسامة والله كلك

زوق ها يا دكتورة ردك ايه بصتلو


النشوة بقلق وهي بتقولو تمام

هاجي بكرة بس تكون موجود انت


والدادة ها انا مستحيل اقعد معاه

لوحدي بص لها طارق وهو بيضحك


ماشي يا دكتورة وبعدها ما اخد بق

كبير قوي من القهوة فجأة كحو على


اخر ما عندو فضل يبص بقرفو وفضل

يكح هايدي بسرعة شربتو مية


وقالتلو في ايه اشرب بس مية طارق

اخد منها كباية وشربها مرة واحدة


فضل يكح اكتر وهو بيصرخ وبيقول

ايه القرف ده نشوى جابتلو مية


تاني وبدأ بعدها يهدى وهيدي

عمالة تدحك بخبز نشوى مبقتش


فاهمة حاجة بصتلو وقالتلو في ايه

يا بشمهندس مالك ايه اللي حصل


طارق وهو بيبص لهايدي بغيز وغضب

اتفضلي دوقي القهوة اللي الست


الهانم عملهالي نشوى مسكت فنجان

واخدت بق صغير وبعدها كحت بقرف


ايه يا بنتي ده دي قهوة حراقة

هايدي بصت بصدمة وهيا بتتصنعها


اوف يبقى انا نسيت وحطيت شطة بدل

السكر طارق بص لها بغضب ليه يا


اختي شطتكم لونها ابيض ولا عندكم

عمش في الالوان بصتلو هايدي بغضب


وقالتلو احترم نفسك يا جدع انت

لأ وكمان حطالي ملح في المية يا


شيخة ربنا عالمفتري مازن دخل هوة

في ايه صوت الراجل اللي بيزعق ده


بص طارق بغضب وقال له انا يا

خويا اللي بزعق وانت بتبقى مين


بقى وداخل زي الطور كده ليه وهوب

من مازن لطارق مازن ده هنعرفه


بعديه طارق بص له بغضب وكان

هيردهولو بس النشوة وقفت ما


بينهم بصت بخوفو وقالتلو ده

بشمهندس طارق ارجوك كفاية مشاكل


ده يبقى مازن اخو هايدي اتفضل

امشي وانا هاجي الصبح ومكمل


كلامنا طارق ومازن بصو لبعض بغضب

وطارق مشي مازن بص لهم بغضب ممكن


افهم بقى مين اللي سيادتكم

قاعدين معاه لوحدكم ولا كاني


سوسن هنا هايدي بصتلو بغضب ولا

بقولك ايه اتلم لكن مازن مسكها


من شعرها فوق الطرحة بهزار

وقالها انا يتقالي يلا من حتة بت


زيك بصتلو هايدي بايز بت اما

تبتك يا حلوف نشوة بصتلهم بزيي


بس ياد انت وهي قامو الاتنين

سكتوا نشوى قربت منهم الاتنين


ومسكتهم اللياقة بصتلهم غاز

ونرفزة انت ياد خد اختك ونزلوا


يلا شقتكم واياكم اياكم تهبوا

ناحيتي اوعى حد يهوب ناحية شقتي


فاهمين جتكوا القرف وزقتهم وقفلت

الباب ونشوى فضلت تبص للفراغ


بعدها وقعدت تضحك تضحك على

الموقف اللي حصلت معاها النهاردة


وتاني يوم نشوى وقفت قدام الفيلا

وكانت لابسة كان لونه بيج وعليه


خمار بيج كانت قمر جدا خبطت

وفتحت لها دادا حسناء بصت لها


نشوة صباح الخير دادا حسناء

بصتلها بابتسامة وقالتلها صباح


النور اتفضلي يا حبيبتي نشوى

دخلت وهي بتسألها هو مين هنا


طارق وهوا بيخرج من اوضة عاصم

بصلها وقلها ده انا مفاجأة مش


كده نشوى ضحكت وقلتلو المفاجأة

فعلا بصلها طارق وقلها يلا خشي


فانا صحيت عاصم وجهزتو وقعدتو

وعرفتو انك انتي جاية وهو


مستنيكي بصتلو نشوى بشك وقالتلو

طب وانت مش هتدخل معايا ليه


بصلها طارق وهو بيحاول يداريه

مهو انا كنت لسه بتخانق معاه


وقلي متدخلشي ومتدخلش خالص ودخل

نشوى لوحدها اتفضلي بقى وعلى


فكرة اكتر حاجة عاصم بيكرها هي

التأخير نشوى بصتلو بخوفو قربت


من الباب وفتحتو عصب وقتها كان

نايم برضو وبردك بتغطي سمع صوت


الباب عاصم اتكلم وهو مغمض عنيه

يا طارق انا خلصت كل فازات


الاوضة والبيت عليك قلتلك مش

فاضل غير البندقية اطلع برة اطلع


برة عشان انا نفسو لحسن اقوم

اخنقك دلوقتي بصتلو نشوى بلعت


رقة وهي بتقولو برعب احم عاصم

سمعها وافتكر نفس الاحم بتاعة


امبارح فتح عينيه واتعدل وبصلها

بص لها بعينين حدة وقلها انتي


بتعملي ايه هنا تاني نشوى مبقتش

عارفة تتكلم ها انا وقتها طارق


دخل يا سيدي دكتورة نشوى جاية

عشان تعتزرلك يا عاصم تخيل عشان


اللي هي عملتو الصبح بصتلو لنشوى

من كلامو لأ ابدا انا جيت اا


طارق قطعها وقالها خلاص بقى

المسامح كريم يا عاصم تعالى يلا


بقى نطلع الجنينة نشوى خرجت

وطارق قفل الباب عاصم بص لطارق


وهو بيحرقو بعنيه طارق كان

بيتهرب منو شفت هي طلعت محترمة


ازاي وجت عشان تعتزر لكن عاصم

فضل يبصلو هو انت مش هتبطل


حركاتك ديت بصلو طارق بجدية

وقالو يا عاصم لو سمحت مترفدش جت


وهي باين عليها محتاجة الشغل ده

حرام هو كلها اربع شهور وهتعمل


العملية وهي هتبقى هنا الاربع

شهور هتبقى دكتورة خاصة ليك انت


ممكن تديها اوضة تنام فيها هتديك

حقنة هتفكرك بالدوا تعمل لك علاج


طبيعي تسليك يعني عاصم نفخ بديق

وقالو وهو مش عارف يتكلم معاه


تاني لكن طارق قالو بص انت ما

دام تسكت كده خلاص يبقى انت


موافق اعترف عاصم بصلو بديق وبعد

وقت طارق قوم بعصا وعاصم اخد


شاور وطلع على الكرسي المتحرك

وكان لابس بنطلون كحلي عليه


تيشيرت رمادي طارق بصلو وهو

بيقولو وهو بيحاول ينزلو ويحطو


ويمشي بيه طارق قام نادى على

دادا وقالها يا دادا امال دكتور


النشوة بصتلو الدادة حسناء

وقالتلو دي خرجت وقالت هتقابل


واحدة صاحبتها وتيجي بسرعة بصلها

طارق وهو بيقولها طب خلاص تمام


بصلو بنرفزة وتعمد وهو بيقولو

اهو بدأنا القرف اهو انا كت حاسس


ان شكلها مش هتنفع ومش هتتحمل

المسؤولية لكن طارق بصلو بغيزو


وقالو ما براحة يا عم وانت يعني

عايز منها ايه دلوقتي رد عليه


عاصم بغيز وقالو بردو ومن هنا

وطالع هنحددلها معاد شغل وهتتزبط


عليه نشوى فكانت ماشية وهي بتكلم

في التليفون وهي بتقول لها خلاص


كده تمام انجزي بقى عشان اشوف

المتوحش دوت وبعدين قفلت


التليفون لكن لقت واحد خبط فيها

بص لها اللي بيخبط فيها وبيقول


لها سلامتك يا قمر مش تحاسبي بصت

له نشوة وهي بتقول له انا اسفة


شكرا ليك وسابته ومشيت وقتها

الراجل ده كان بيبص عليها وهي


ماشية هو بص لها بسرحان وقال لها

قمر مفيش كلام اما عند فكان


بيفطر هو وطارق بصلو طارق بجدية

وقالو مش عايز يتأخر على الشركة


وبصلو عاصم بسخرية وقالو يا خوفي

انا حاسس لو رحت قالبها لكن طارق


ضحك وقالو يا سيدي مش للدرجادي

وقتها الباب خبط دادا حسناء راحت


عشان تفتح لقتو عمر وهو بيدخل

قلها متقلقيش ياه دا انا حماتي


بتحبني بقى بصلو عاصم بغضبو قلو

انت جي هنا ليه. عمر تفتكرو مين


عمر. طب اا تفتكرو اللقاء ما بين

عاصم ونشوى هيكون ازاي وطارق


هيعمل ايه فايدي ده اللي هنعرفو

فالبارت الجاي بجد بجد بحبكو يا


جماعة متنتهيش من والدعم يلا

نتقابل بكرة ان شاء الله في نفس


المعاد الساعة ستة مساء بحبك مع

السلامة.


تعليقات



Font Size
+
16
-
lines height
+
2
-